Napredna edukacija iz organizacione TA ili TAO 202 se približava. U poslednjih mesec dana sam održala preko 30 intervjua sa HR profesionalcima i liderima zainteresovanim za ovu edukaciju.
Pričali smo o interesovanjima, profesionalnim i ličnim razvojnim planovima, poslovnim ambicijama, etici.
Ovi razgovori su me inspirisali da odgovorim na najčešće postavljena pitanja o naprednoj edukaciji iz organizacione transakcione analize.
- Da li je potrebno da budem psiholog da bih upisao/la ovu edukaciju?
Ne. U organizacionoj TA je važno da ste završili osnovne studije ili da ste na završnoj godini osnovnih studija. Nije presudno vaše usmerenje ili osnovno zanimanje. - Postoje li neki preduslovi koje moram da ispunim za upis napredne edukacije?
Da biste upisali naprednu edukaciju potrebno je da ste:
– Završili osnovne studije, ili ste na završnoj godini studija.
– Završili osnovni kurs TA 101
– Prošli intervju za upis na prvu godinu edukacije. - Moram li da upišem edukaciju u trajanju od tri godine?
U naprednoj edukaciji upisujete svaku godinu posebno. Da biste upisali narednu godinu, potrebno je da zadovoljite kriterijume za završetak prethodne godine. Da biste se sertifikovali kao organizacioni transakcioni analitičar, potrebno vam je minimum 300 sati TA edukacije, dominantno organizacione TA. - Ukoliko sam završio edukaciju iz organizacione transakcione analize kod drugih predavača, da li se ta edukacija računa?
Ukoliko ste završili edukaciju iz organizacione TA kod međunarodno sertifikovanog trenera, (P)TSTA-O, vaša edukacija se računa bilo gde u svetu, pa i u edukaciji koju vodim. Ukoliko ste edukaciju završili kod trenera koji nema zvanje (P)TSTA – O, prošli ste edukaciju koja ne zadovoljava međunarodne standarde . Ukoliko ste završili naprednu edukaciju nekog drugog usmerenja, kod trenera i supervizora koji imaju zvanje (P)TSTA, vaši sati edukacije se računaju, ali je i dalje potrebno da u edukaciji postignete odgovarajući broj sati edukacije i supervizije u organizacionoj primeni TA. - Koje veštine se razvijaju kroz TAO 202?
Tokom edukacije ćete proširiti svoje razumevanje sebe i sopstvenog funkcionisanja na poslu. Veština samorefleksije i samosvest se dugoročno razvijaju tokom programa. Takođe i veštine uspostavljanja kontakta, građenja odnosa, upravljanja očekivanjima, rad sa interesnim grupama (liderima, vlasnicima biznisa, klijentima, kupcima), liderske veštine. TAO 2020 je edukacija kroz koju razvijate svoje veštine za rad u različitim ulogama: HR, coach, fasilitator, trener, lider, konsultant. - Koje praktične probleme u praksi HR-a, coacha ili lidera napredna edukacija iz Organizacione TA može da reši?
Rad sa ljudima i organizacijama traži znanja iz teorije ličnosti, grupa i organizacija koja često HR profesionalci i lideri nemaju. U poslovnom kontekstu, očekuje se da umete da radite sa drugima, da upravljate odnosima i ishodima situacija, kao da poznajete dinamiku pojedinca, grupe i organizacije. To najčešće nije slučaj, posebno kod onih lidera i HR profesionalaca koji nisu psiholozi. Nedostatak ovog znanja pak utiče da se odluke donose u odnosu na prethodna iskustva ili situaciono, bez razumevanja šta se zapravo dešava i zašto je izbor takav kakav jeste. TAO 202 je edukacija koja pruža upravo ovakva znanja, koja olakšavaju dijagnostiku, razumevanje situacija, izbor intervencija i čija primena vodi ka promeni u željenom pravcu.Sa znanjima iz organizacione transakcione analize veće su šanse da konfliktima pristupite konstruktivno, da prepoznate i izbegnete manipulacije, da organizacionim intervencijama pristupite na način koji vodi u pravcu željene promene.
HR profesionalci sa kojima sarađujem nekada spominju da bi želeli da imaju stratešku ulogu u organizaciji. Strateška uloga nije jedino vezana za razumevanje biznisa već i za kompetentnost u razumevanju i rešavanju složenih organizacionih pojava i relacija. Neretko je strateška uloga HR -a vezana za znanje i mogućnost izgradnje odnosa u kojima vlada poverenje i u kojima je omogućen rast i efikasno postizanje rezultata. Postizanje strateške uloge u organizaciji je izvesnije sa znanjima o dinamici odnosa i organizacije. - Kako će HR zajednici i organizacijama sa kojima i u kojima radimo koristiti ova edukacija?
Verujem da organizaciona TA ima šta da ponudi HR zajednici. Kroz edukacije koje vodim naprednu edukaciju, TA 101 i HR program prolaze profesionalci koji dalje u svom radu primenjuju TA u organizacijama. Smatram da tako služim zajednici i da omogućujem da su TA znanja i alati dostupni na našem tržištu i u organizacionoj primeni.
Verujem da je moja profesionalna uloga da pored edukacije i supervizije polaznika programa podržim oblikovanje poslovnih uloga polaznika, uz svest o kvalifikacijama i etičkim dilemama u poslu. Benefit koji organizacije mogu imati je viši stepen efikasnosti i jasnu granicu prema kvalifikacijama trenera i konsultanata koje angažuju. Verujem da će se vremenom, zahvaljujući znanjima iz organizacione TA podići očekivanja od HR profesionalaca – konsultanata, trenera, coacheva i internog HR-a, jer će na toj strani (HR profesionalaca) biti još više kompetenci da se pruži organizacijama i ljudima u njima. - Zašto je supervizija deo programa TAO 202?
U mom iskustvu viđala sam kako polaznici TA edukacija izbegavaju praktični rad i supervizije. Neretko se dešavalo da završe formalni trening i da im ostane mnogo sati supervizije koje onda opet odlažu i na kraju ne ispune. Kroz naprednu edukaciju su predviđene i supervizije polaznika od samog početka programa. Supervizija je višeslojni podržavajući odnos kroz koji polaznici programa rastu i unapređuju svoj rad sa klijentima. Razumevanje sebe u ulozi profesionalnog konsultanta, HR-a, coacha, trenera, i razumevanje onoga što se dešava u procesu rada sa klijentom, ima presudnu ulogu u postizanju dogovorenih poslovnih ciljeva i u profesionalnom razvoju. Zato je supervizija važan element razvoja HR profesionalaca i lidera. U coaching praksi takođe postoji supervizija. Supervizija nije toliko zastupljena u rešavanju profesionalnih dilema HR profesionalaca, trenera i fasilitatora. Proširenje svesti o potrebi za supervizijom je jedan od ciljeva TAO 202.
Imate pitanje na koje nisam odgovorila? Kontaktirajte me ovde.